Passion

Basket

Utvecklas med engagerade tränare på skoltid.

För alla mål

Basket sätter fart på både kroppen och huvudet. Oavsett om ditt mål är att utvecklas som spelare, starta upp ett företag inom sporten eller göra något helt annat efter gymnasiet så kommer du ha stor nytta av utbildningen.

Ökad motivation

Genom att utöva din passion på skoltid tror vi att din motivation för studierna kommer att öka. Börjar du morgonen med träning kommer det sannolikt att förbättra både ditt mående och dina skolresultat.

På alla nivåer

På basket bredd tränar du två gånger i veckan under alla dina tre år. Träningarna bedrivs på vår egen basketplan och i skolans gym. Till skillnad från vår NIU-basket är det här alternativet till för alla, både för dig som tränat basket på klubbnivå men också för dig som bara spelat med vänner och familj.

”Fryshuset är en rolig skola med bra lärare som ger dig möjligheten att uppnå dina mål i livet.”

Stefan Savvakis, Ekonomiprogrammet – passion Basket

Namn: Stefan Savvakis

Utbildning: Ekonomiprogrammet – passion Basket

Om skolan:  Om man vill ha möjlighet att få en riktigt bra utbildning och om man vill spela för en superbra coach, då ska man börja här.

När började du med basket?
Jag började när jag var 2 år. När jag var 4 spelade jag i lag. Mitt mål med basketen är att bli så bra som möjligt men också att ha så kul som möjligt. Sedan jag började på Fryshuset har jag blivit mer atletisk och en bättre skytt.

Vad vill du lära dig i skolan?
Jag vill få en riktigt bra utbildning så att jag kan komma vidare i livet och gå på universitetet. Jag vill klättra och tillslut äga ett företag.

Vad är Fryshuset för dig?
En rolig skola med bra lärare som ger dig möjligheten att uppnå dina mål i livet. Vi har världens bästa coach i basketen. Om man vill ha möjlighet att få en riktigt bra utbildning och om man vill spela för en superbra coach, då ska man börja här.

Per Nyström
lorem.ipsum@fryshuset.se