Passion

Speldesign

I gränslandet mellan konstnärligt skapande och teknik

Lär dig programmen

Du lär dig grundläggande färdigheter i de senaste programvarorna. Du skapar spelgrafik samt ritar och utvecklar kreativa och interaktiva spel.

Bygg dina egna spel

En stor del av arbetet kommer att ägnas åt att praktiskt bygga egna spel i spelmotorn Unity, både individuellt och i grupp. Du får även chans att bygga din egen portfolio för att hitta din stil och sammanfatta dina kunskaper för vidare studier.

Inspireras av proffsen

Till ditt stöd har du duktiga och inspirerande lärare. Du har även chans att träffa representanter från spelindustrin. Utbildningen ger dig grundläggande färdigheter inom de program och tekniker som används i spelbranschen idag.

”Det är roligt för alla är lika engagerade”

Viktor går passion Speldesign

”Jag vill använda mitt driv och min kunskap till att utveckla och utmana eleverna.”

Cornelia Sjölin, lärare i speldesign

Hur hjälper du dina elever att utvecklas?
Jag känner in var deras intresse ligger och anpassar undervisningen efter det. Jag visar att det är de som individer jag lyssnar på och vill utmana. Det viktigaste är att eleverna får en tro på sig själva. De som kan extra mycket får visa det inför klassen och lära sina kompisar. Genom att hela tiden flytta fram ribban hjälper jag dem att utvecklas.

Vad vill du uppnå som lärare?
Jag vill använda mitt driv och min kunskap till att utveckla eleverna. Om de är bättre än jag när de går ut skolan, då har jag lyckats!

Vad förväntar du dig av dina elever?
Att de vågar utmana sig själva. De är här för att lära sig och visa att de kan.

Namn: Cornelia Sjölin

Lärare i: Speldesign