Frysen – vår skoltidning

Frysens redaktion består av elever från Estetiska programmet Estetik & Media. Just nu förbereder vi nummer 10 som kommer ut under vårterminen 2025!

Tidigare nummer

Första numret – #1
(2018)

Chimamanda Ngozi Adichie, United Sisters, Passion – Speldesign, Rikard de Bruin, ”Fantastiska Platser och vad som hände där”, Satir, Den självupptagne Narcissisten, Läxtips mm.

Läs nummer 1

Tatueringar – #2
(2018)

Gömda skatter i skolbiblioteket, Seinabo Sey, Ussamas resa till Sverige, Självporträttens värld, Tio tips för maximal konsertupplevelse, Anna Hagman, Skolvalet, Lugna gatan, Bästa spelen mm.

Läs nummer 2

Klädstilar – #3
(2019)

Stil och kläder, boktips, elevintervjuer, Prinsessparet besöker Fryshuset, Greta Thunberg får Carlbergpriset, Homayon berättar om sitt miljöintresse mm.

Läs nummer 3

Appar och
programmering – #4
(2019)

Oscar Nilsson, Spännande museibesök, Soliga festivaler och fem tips för tjejer i sommar, Cherrie får inspiration från vännerna och Milad Mohammadi vill bli svensk mästare i MMA. Glasstest, festivaler, sommarplaner mm.

Läs nummer 4

Växa upp som
transsexuell – #5
(2020)

Liam Edevärn, Shanga tipsar, Insändare, Boktips, Kärlekstips, Serier, Artist on a budget, Anime, Skolmatstest, Romanutdrag, Höstbilder, The Future Is Queer, Internets konstiga serier, Vad är ditt spirit animal?, mm.

Läs nummer 5

Politik och
smink – #6
(2021)

Yosra Ali blandar sina intressen, Novell nominerad till Lilla Augustpriset, Alternativa Frysenomslag, Smaktips, Dikter, Sociala medier – är de så bra som vi tror? Adam har 200 miljoner lyssningar, mm.

Läs nummer 6

Globala mål på
festival – #7
(2022)

Bildreportage från esteternas hållbarhetsfestival ART,  Top 5 Fantasyböcker, Björn Berglund på EXIT, Lärarintervjuer, Kollektiv poesi, Recensioner, Kollage om hållbarhet, Testa vad du kan om ekosystem, mm.

Läs nummer 7

Trendigt på
Frysen – #8
(2023)

Spelrecension, Skräck för lättskrämda, Dikter, Tiktok-hörnan, Intervju med Kalle Bergman, Mat är en konst, Träning och hälsa, Vad trendar i lärarrumet? Outfits på Frysen, Graffitiväggens resa, Skräp på skolgården mm.

Människor och
personer – #9
(2024)

Boktips, Quiz, Katter och människor, Drömtydning, Att leva med PTSD, Fiktiva karaktärer, Glanstagetes, Vilken Sanrio-karaktär är du?, Looks på Frysen, Ado och K-pop, Vilket är ditt Safe Space? Looks på Frysen mm.

Läs nummer 9

Vill du veta mer?