Reservantagning och ansökan om byte

Till dig som sökt Fryshuset gymnasium och står på reservlistan samt till dig som är ny sökande och vill börja hos oss.

Vill du ansöka om att byta till Fryshuset gymnasium? Fyll i blanketten i länken under och maila blankett och dokument till SYV.

Datum för reservantagning

11:e augusti

Till och med 11 augusti sköter Gymnasieantagningen reservantagningen till Fryshuset gymnasium. Du kan följa din egen reservplacering med hjälp av dina inloggningsuppgifter på Gymnasieantagningen.

12:e augusti

Från och med den 12 augusti tar vi över Gymnasieantagningens reservlista och följer den strikt. När det blir en ledig plats så ringer vi till den elev som står först på tur via de kontaktuppgifter som finns på listan.

30:e augusti

Från och med den 30 augusti gör vi en ny reservlista. Du som stått med på gymnasieantagningens reservlista och vill stå kvar måste maila till SYV och meddela detta (se mailadress nedan). Dessa elever samt nytillkomna sökande utgör underlag för den nya reservlistan. Listan utformas efter en individuell bedömning.