Passion

Natur­vetenskap

Fördjupa dina kunskaper

Passion Naturvetenskap är för dig som vill lära dig mer om hur naturen och människan fungerar och siktar på att läsa vidare på högskola eller universitet. Du får alltså möjlighet att fördjupa dina studier inom området när du väljer passion Naturvetenskap.

Kombinera teori och praktik

För att förstå naturen behöver du som elev, förutom kunskap från böcker, också ge dig ut i naturen. Där får du studera vad som händer genom experiment och undersökningar. Först när teori och praktik varvas förstår du hur allt hänger ihop, och det är då naturvetenskapen blir verkligt spännande.

En bred utbildning

Under tre år får du successivt utveckla analytiska förmågor, formulera argument och komma fram till väl underbyggda slutsatser. Allt utifrån vetenskaplig teori och metod.